The Minimalist vagy maximalista?

Van két srác Ohióban, akik rájöttek arra, hogy a fogyasztó társadalmakban új és újabb  dolgok megvásárlásával csak időlegesen tesszük magunkat boldoggá. Sajnos, az öröm amit a vágyunk birtoklása után érzünk egyre rövidebb ideig tart. Ugye így van ha belegondolunk. Vágyunk valamire és amikor megkapjuk, megszerezzük akkor egy-két napig örülünk, de a harmadik napon már az új vágyainkra koncentrálunk. Ebben a reklámok, az információk csak segítenek az új vágy tárgyának kiválasztásában. Lehet ez egy mackó, egy toll vagy egy BMW Z4-es is.

Megvettem a srácok könyvét és végig olvastam, nagyon jó írják le a jelenséget. Nem akarom ellőni a poént, de többször írják hogy mindketten 6 számjegyű fizetést  kaptak és több TV-jük volt mint ahány hálószobájuk. (Ez ugye Amerikában a 100k USD feletti éves  manager fizetésről szól)

Kitalálták, hogy elajándékozzák a dolgaikat, kilépnek a munkahelyükről, és azzal fognak foglalkozni ami igazán érdekli őket. Írással, mások segítésével, új emberek megismerésével.

Elsőre talán hihetetlen és megugorhatatlan a dolog, őszintén én is nehezen hiszem el hogy ezt a radikális változást valaki képes meglépni. De látszólag Joshua Fields Millburn és Ryan Nicodemus megtette.

Látszólag írom, mert az utóbbi időben egy olyan érzés kerített hatalmába az egész ‘filozófiával’ kapcsolatban, hogy minimalizmus helyett a srácok valami bődületesen jól kitalált marketing gépezetbe rántanak bele.  Ha azt vesszük, hogy szinte minden nap születik valamiféle blog bejegyzés, motivációs kép, megosztott okosság. És ehhez hozzávesszük azt, hogy ezt a havi 100 ezer feletti olvasójukkal osztják meg. Esszéket írnak, amit meg lehet vásárolni az Amazonon, persze limitált ideig volt hogy ingyenesen letölthetővé tették. Szóval nem igazán értem az egész dolgot. Vagy a minimalizmust is lehet maximalistán művelni?!

Bővebben itt lehet róluk olvasni.

Kategória: Uncategorized | A közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.